בדיקת Eye Tracking: על מה המשתמשים מסתכלים בעצם?

בסקירה זו נסביר מהי בדיקת Eye Tracking, מה היתרונות שלה וכיצד משתמשים בה על מנת לבחון אתרים ואפליקציות.

מהי בדיקת Eye tracking

בדיקת Eye tracking היא בדיקה המאפשרת לעקוב אחרי המבט של המשתמש.
הבדיקה מתאפשרת בעזרת מכשיר מיוחד העוקב אחרי מבטו של הנבדק ומאפשר לזהות את הנקודה שעליה הוא מסתכל במסך ואת הזמן שבילה במבט על אותה נקודה.
בעולם חוויית המשתמש (UX) הבדיקה משמשת על מנת להבין על מה מסתכלים המשתמשים באתרים ואפליקציות וזאת במטרה להבין את המשתמשים יותר טוב ואת יעילות ממשק המשתמש.

אנו ב Dezion משתמשים במחקרים שלנו במוצרי ה Eye Tracking של חברת Tobii, החברה המובילה במוצרי Eye Tracking בעולם.

להמשיך לקרוא בדיקת Eye Tracking: על מה המשתמשים מסתכלים בעצם?

מיקרו קופי

מיקרו קופי הוא טקסט קצר, החל מאורך של מילה ועד לאורך של שורה קצרה באתרי אינטרנט אשר נועד לתרום לחווית המשתמש. המיקרו קופי נועד לעזור למשתמש כאשר הוא נמצא בסיטואציה של בלבול, חשש או חוסר וודאות וכאשר אנחנו רוצים לגרום לו לבצע פעולה מסוימת (קריאה לפעולה, Call to Action).

להמשיך לקרוא מיקרו קופי

בניית אתרים מותאמים לנייד

לפני מספר חודשיים גוגל ביצעו מהלך חשוב מאוד בכל הנוגע לאתרים מותאמים לנייד (אתרים סלולריים) והחלו לדרג אותם באופן שונה כאשר מישהו גולש בגרסה הניידת של גוגל : אתרים שלא מותאמים לנייד עשויים מעתה למצוא את עצמם במקומות נמוכים יותר מאשר אתרים אשר כן מותאמים לנייד מתוך מטרה לספק לגולשים את חווית הגלישה הטובה ביותר ולדאוג לכך שהם יוכלו לגלוש בנוחות בתוצאות המובילות. זאת בניגוד למצב הקודם בו לא היה הבדל קריטי בדירוגים בין שני סוגי האתרים, למעט התווית של אתר מותאם אשר הוצמדה לאתרים שגוגל מצא כמותאמים.

להמשיך לקרוא בניית אתרים מותאמים לנייד

שיפור ה-Conversion Rate באתרי אינטרנט ובאתרי מסחר אלקטרוני בפרט

שיפור אחוז ההמרה (Conversion Rate) באתר היא אחת מן המטרות החשובות ביותר אליהן אנחנו צריכים לשאוף מכיוון שהיא מאפשרת לנו לגייס יותר לקוחות מבלי להגדיל בהכרח את מספר המבקרים באתר. בנוסף לזאת היא תורמת לאחוז נטישה נמוך יותר ולהגדלת זמן השהייה באתר. אנחנו בדיזיון סטודיו מתמחים בשיפור ושדרוג של אתרים קיימים בדרכים אותם נתאר מיד…

להמשיך לקרוא שיפור ה-Conversion Rate באתרי אינטרנט ובאתרי מסחר אלקטרוני בפרט

יצירת ניוזלטר רספונסיבי עבור קבוצת מלונות דן

מבוא

בדרך כלל כשאנחנו נוהגים לדבר על התאמה רספונסיבית, אנחנו מדברים בעיקר על התאמה של אתרי אינטרנט מלאים לתבנית סלולארית, אך למען האמת, חלק גדול מאוד מן המשתמשים שעושים שימוש באינטרנט סלולרי, עושים זאת על מנת לקרוא הודעות דואר אלקטרוני.

כאשר מדובר על הודעות דואר אלקטרוני רגילות שמיועדות לצרכי עבודה או העברת הודעות וקישורים קצרים, אין בכך שום דבר רע, אבל כאשר רוצים לשלוח ניוזלטר עם גרפיקה ועיצוב מורכבים, רוב הסיכויים שהניוזלטר יאבד את האפקט השיווקי שלו מכיוון שתוכנת הדואר הניידת תסיר את הגרפיקה או תנסה לדחוס אותה במסך צר הרבה יותר מזה שבו היא נועדה להיות קריאה. למרות זאת, ההערכה היא כי פחות מ – 15% מן הניוזלטרים שנשלחים כיום הם רספונסיבים


להמשיך לקרוא יצירת ניוזלטר רספונסיבי עבור קבוצת מלונות דן

בניית אתרים מורכבים ומעוצבים עם WordPress

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן מן הפופולאריות שיש כיום בשוק, כאשר הכוונה במערכת ניהול תוכן היא למערכת שבעזרתה אפשר לנהל אתרי אינטרנט קיימים בצורה עצמאית ומבלי להיות בעל ידע טכני נרחב בבניית אתרים.

לעומת מערכות ניהול תוכן אחרות, לוורדפרס יש מספר רב של יתרונות :

  • אפשרות להתאמה אוטומטית של תמונות לשטח התצוגה
  • התאמה מלאה לעברית של מערכת ניהול התוכן עצמה ושל האתר (כולל יישור מימין לשמאל)
  • אפשרויות נרחבות לבלוגרים : קבלת תגובות מבלוגים אחרים (פינבקים), סינון תגובות זבל, חיפוש מהיר של פוסטים קודמים לצורך קישור אליהם וכו'
  • עדכון אוטומטי של המערכת אשר הופך אותה לבטוחה יותר לשימוש

מעבר לנוחות הרבה של וורדפרס, מדובר במערכת בקוד פתוח הזמין לכל דורש, כך שהכסף אותו משלמים לחברת בניית האתרים הוא רק עבור הקמת המערכת. כתוצאה מכך, במקרים רבים מדובר בפיתרון הרבה יותר זול מאשר בנייה של אתר חדש מאפס ואת התקציב הנוסף אפשר להשקיע לדוגמה בעיצוב.

להמשיך לקרוא בניית אתרים מורכבים ומעוצבים עם WordPress

אתר רספונסיבי, אתר מותאם למובייל או שאולי אפליקציה?

למרות שהשם החם ביותר כיום בכל הנוגע לעיצוב ממשק משתמש וחווית משתמש הוא עיצוב רספונסיבי,בחירת אתר - רכבת ישראלאתרים רבים עדיין נוהגים להפריד בין הגרסה הרגילה שלהם לגרסה הסלולארית ולאפליקציה. שני אתרים גדולים במיוחד העושים את ההפרדה הזו הם אתר השוואת המחירים zap ואתר החדשות ynet.

על מנת להבין מדוע אתר רספונסיבי הוא לא תמיד הפיתרון האופטימאלי, יש לזכור כי אתר רספונסיבי משתמש בכל הנתונים והאלמנטים מהאתר הקיים (או ברובם הגדול) ומסדר אותם מחדש כך שהם יותאמו לפרופורציות של מסכי הטלפונים הסלולאריים. באופן זה אפשר לקרוא טקסטים בקלות ולצפות בתמונות או בקטעי וידאו בלי שאלו ימרחו או יאבדו את הפרופורציה המקורית שלהן.

להמשיך לקרוא אתר רספונסיבי, אתר מותאם למובייל או שאולי אפליקציה?

עיצוב נגיש באתרים ממשלתיים

בשנים האחרונות זכו מרבית אתרי הממשל למתיחת פנים משמעותית ובניגוד לשם הרע שיצא להם בעבר,
שינוי גודל הפונט - אתר נגיש רובם כבר מוצגים כראוי על כלל הדפדפנים הפופולאריים בשוק (כרום, פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר בגרסאות 9 ומעלה). מעבר לתאימות לדפדפנים שונים, חוק חדש שאושר על ידי הכנסת דורש מכל האתרים הממשלתיים ואתרים אחרים אשר מספקים מידע לציבור, להיות נגישים גם לבעלי מוגבלויות (למרות שבישראל "רק" 18% מן האוכלוסייה מוגדרת ככזו בעלת מוגבלות ברמה כזו או אחרות, ההערכות הן כי אחוז האנשים שמתקשים לגלוש באתרי אינטרנט בלתי נגישים הוא גבוה הרבה יותר).

להמשיך לקרוא עיצוב נגיש באתרים ממשלתיים

עיצוב רספונסיבי

עיצוב רספונסיבי לאתרי אינטרנט הוא עיצוב שלמעשה "מגיב" באופן פעיל לפלטפורמה עליה הוא רץ ומתאים את עצמו לממשק והרזולוציה שלה. במילים אחרות, לא משנה אם צופים באתר מטאבלט, סמארטפון או מחשב שולחני, האתר תמיד ייראה בצורה האופטימאלית לאותו המכשיר, בלי קשר לרזולוציה והממשק שלו. תופעות כמו גלילה לצדדים, תמונות שתופסות את כל גודל המסך או נגני פלאש שלא פועלים לא אמורות להיות קיימות בעיצוב רנספונסיבי שנעשה כפי שצריך. מכיוון שהטאבלטים והסמארטפונים תופסים אט אט את מקומם של המחשבים הניידים והנייחים, הרי שהיום עיצוב רנפוסיבי הוא בגדר חובה ולא מותרות.

אתר מיקרוסופט ישראל כדוגמה לאתר רספונסיבי

להמשיך לקרוא עיצוב רספונסיבי