מה ניתן ללמוד מהאפליקציה של איסתא על עיצוב לסלולר?

עיצוב גרפי ועיצוב חווית משתמש עבור מכשירים סלולאריים או מכשירים אחרים מבוססי מסך מגע הפכו לתחומים לוהטים במיוחד מאז יציאתו של האייפון הראשון. אם בעבר חברות ומותגים הסתפקו באתר אינטרנט רגיל ואולי גם אתר נייד פשוט מבוסס טקסט , הרי שהיום מותג שאין לו לפחות אפליקציה אחת, נחשב הרבה פחות ולעיתים קרובות גם מפספס את קהל היעד העיקרי שלו , הצעירים.

האם אפליקציות הן בהכרח נחותות יותר מאתרי אינטרנט?

אתר אינטרנט ייצוגי הוא דבר שאי אפשר לוותר עליו, אבל מרבית אתרי האינטרנט לא נוחים לגלישה מטלפונים
איסתא הזמנת טיסה

סלולריים, ולכן במקרים רבים אין מנוס, אלא להשיק גם אפליקציה ייעודית שתציג רק את הפרטים החשובים ביותר למי שנמצא בדרך וצריך מידע זמין כאן ועכשיו (או לחילופין, רוצה לסגור עסקה, ובמקרה שלנו, חבילת נופש)

למרות שהמסך של הסלולאר או אפילו של הטאלבט קטן הרבה יותר ממסך מחשב , הרי שקל יותר לעצב ממשקים אינטואיטיביים יותר שעובדים באמצעות תנועת אצבע אחת או תנועה משולבת של מספר אצבעות (מולטי טאצ'). לדוגמה, כאשר מראים מפה על המסך והמשתמש רוצה למדוד מרחק בין שתי נקודות, כל שעליו לעשות זה לשים את האצבע בנקודת המוצא ולגרור אותה אל נקודת היעד. באופן דומה, אם המשתמש רוצה להתמקד בחלק מסוים בתמונה שעל המסך, הוא פשוט צריך לעשות תנועה של התקרבות עם האצבע במקום להתחיל לסמן באמצעות עיגול בדיוק את האזור אותו הוא רוצה להגדיל.

עוד דבר חשוב שכדאי לזכור הוא ששטח תצוגה קטן יותר אינו בהכרח דבר שלילי : מרבית אתרי האינטרנט כיום עמוסים במידע ויזואלי , תפריטים ופסקאות טקסט המקשות על ההתמצאות באתר. לעומת זאת, אפליקציה הבנויה היטב,  מציגה אך ורק את המידע ההכרחי לגולש. הדבר נכון במיוחד באפליקציות מסחריות שנועדו לפרסם מותג מסוים ובהן הנוכחות של המותג לעיתים בולטת יותר מאשר בהמשך (עוד על כך בהמשך).

מקרה מבחן – האפליקציה של איסתא

איסתא היא אחת מחברות התעופה והנופש הגדולות ביותר בארץ , ולכן פיתוח אפליקציה ייעודית לשירותי
איסתא מדריך ערים

ומוצרי החברה היה צעד מתבקש. בנוסף, מדובר באחת מהאפליקציות הראשונות בעברית שהושקו לאחר תחילת הייבוא הרשמי של האייפון לארץ בשנת 2010.

האפליקציה עונה על שני יעדים או מטרות עיקריים :

  • המטרה העסקית – למשוך לקוחות חדשים אשר יזמינו טיסה או חבילת נופש לטיול הבא שלהם
  • ערך מוסף – מתן אינפורמציה על יעדים חשובים בחו"ל כגון מקומות בילוי, המלצות על מלונות, מסלולים וכו'

במהלך עיצוב האפליקציה , שמנו דגש רב על פשטות השימוש והתפריטים. כפי שניתן לראות, יש באפליקציה ארבעה מסכים עיקריים :

תכנון טיול : מאפשר לחפש יעדים וטיסות באמצעות מנוע חיפוש פנימי ולהזמין חבילות נופש או טיסות ישירותמהאפליקציה. ישנם גם מבצעים בלעדיים המוצגים אך ורק למי שמשתמש באפליקציה.

עזרה בחרום : הצגה מידע ליצירת קשר עם הארץ במצבי חרום

מדריך ערים : מדריך הכולל המלצות על מלונות , גלריות גולשים, ניווט ב – GPS ועוד

סוכן אישי : סוכן המחפש בעבורכם מבצעים לפי מחירים ויעדים. בנוסף, ניתן ליצור קשר מיידי עם נציג איסתא

איך שומרים על השפה של המותג?

מעבר לעיצוב התפריטים עצמם, הקפדנו מאוד שהמידע במסכים עצמם יהיה ברור ותמציתי. לדוגמה, בשוםאיסתא לוגו
מסך אין יותר מחמש שש שורות, ואין שום שורה עם עומס מידע. במקרים בהם מוצגות טבלאות על המסך, יש הפרדה ברורה בין פריטי המידע השונים, וזאת באמצעות צבעים.

בנוסף, יצרנו שפה אחידה המוכרת מהעולם התדמיתי של איסתא , וזאת באמצעות : מדובר לא רק בפונטים,

אל גם בצבעים כתום וירוק המזוהים עם החברה ונוכחים בכל רחבי האפליקציה: חיצי ניווט, כותרות וכפתורים. הלוגו של האפליקציה מורכב מהלוגו המוכר של איסתא עם אפקט של פיקסלים בולטים המזוהה בדרך כלל עם עולם הסלולר והאפליקציות.

לסיכום

במהלך עיצוב האפליקציה של איסתא, שמנו את הדגש על איזון בין חווית השימוש ומתן ערך מוסף ובין המסר הפרסומי שיווקי של חברת איסתא. העיצוב הגרפי של האפליקציה עושה שימוש חכם במגבלות גודל המסך וכמות המידע שניתן להציג עליו בכל רגע נתון.

מחשבה אחת על “מה ניתן ללמוד מהאפליקציה של איסתא על עיצוב לסלולר?

  1. פינגבאק: eduardo

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים