פרויקט CityWall בדגש על ממשק משתמש,אפיון ועיצוב אתר לוחות

פרויקט CityWall הוא דוגמה לפרויקט המשלב את האלמנטיים החברתיים של פייסבוק מחוץ לרשת פייסבוק עצמה . כאשר גולש שמחובר לחשבון שלו בפייסבוק נכנס אל CityWall, הוא נחשף למגוון עצום של מודעות שנוצרו על ידי גולשים אחרים המחוברים לאתר. מכיוון שכל גולש מזדהה באמצעות חשבון הפייסבוק שלו, אפשר ליצור איתו קשר באמצעות מספר לחיצות קצרות ובכך לקבל עליו רושם ראשוני אותנטי עוד לפני שמרימים את הטלפון (או שולפים את הסמארטפון) ומחייגים…

עיצוב וממשק משתמש

סטודיו Dezion היה אחראי על עיצוב האתר בגרסה הסופית שלו לאחר שכבר הפך לעצמאי ועמד בפני עצמו. נקודת המוצא הייתה שהעיצוב וממשק המשתמש אמורים להיות מצד אחד מוכרים ונוחים לשימוש , כמו באתרי לוחות אחרים. מצד שני, עליהם לכלול גם אלמנטים חברתיים מיוחדים, כך שייראו כמו חלק טבעי מהאתר, ולא משהו שנתפר בתפרים גסים.

התוצאה הסופית מאפשרת ניווט נוח בין הקטגוריות החשובות ביותר באתר ובין ממשק משתמש "חברתי" השומר על הערכים של פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, במיוחד בכל הקשור ליצירת קשר עם משתמשים אחרים בעלי עניין דומה או הזמנת חברים "מבחוץ" אל תוך האתר.

סיור וירטואלי

כמו שאפשר לראות , את המקום המרכזי בדף הבית תופס הסליידר המציג באופן חלק וברור את הקטגוריות השונות באתר, וניתן לחשוף קטגוריות נוספות באמצעות גלילה ימינה או שמאלה. הסליידר המובלט מבטיח שהגולש יימצא בדיוק את מה שהוא מחפש כבר מרגע הכניסה לאתר.

סליידר בחירת קטגוריה

מעל לסליידר ובעצם לאורך כל עמודי האתר, ישנה תיבת בחירה בולטת מתוכה אפשר לבחור את אזור החיפוש הגיאוגרפי. תכונה זו חשובה במיוחד לאתר כמו CityWall  מכיוון שקבוצות ספונטניות כמו אלו בפייסבוק נוצרות לעיתים קרובות על בסיס קרבה גיאוגרפית. באמצעות ההבלטה הזו, הגולש תמיד יודע באיזה אזור בארץ הוא מחפש.

כאשר פותחים את התיבה, נפתח חלון נוסף המציג את רשימת הערים המרכזיות והשכונות בכל עיר ועיר.
רשימה זו נעלמת ברגע שבוחרים מיקום ולכן לא מפריעה לגולש כשהוא ממשיך לגלוש באתר.

חיפוש לפי מיקום

בכל עמוד קטגוריה מופיעה טבלה בה ההצעות והחיפושים האחרונים של הגולשים בצירוף תמונה רלוונטית ותמונת  הפרופיל של הגולש. כך בעצם מתחזקת תחושת האמון בין הגולשים, כאשר אפשר בלחיצת כפתור אחת לעבור לפרופיל האמיתי של מפרסם המודעה בפייסבוק.

טבלת מודעות

כאשר נכנסים לפרטי המודעה המלאים, אפשר לקבל עליה פרטים נוספים כמו בכל אתר לוחות אחר, אבל גם  ליצור דיון באמצעות הקיר הפרטי של כל מודעה, ממש כמו בפייסבוק (למטה מצד ימין):

מודעה בודדת

חשוב לציין שהמידע עצמו מאובטח ולא עובר בשום פנים ואופן לפייסבוק. למעשה, הדרך היחידה לצאת מהאתר אל פייסבוק היא באמצעות לחיצה על הקישור "כנס לפרופיל בפייסבוק".

הקיר של כולם

תפיסת עיצוב נוספת המושפעת מהקיר של פייסבוק או הפיד של טוויטר ומשתלבת בתוך ממשק המשתמש, היא הקיר הכללי באתר CityWall. הקיר חוסך מהגולשים את הצורך למלא את טופס המודעה המלא, והם יכולים לשים על הקיר מודעה קצר, להעלות תמונה, או לכתוב פוסט ארוך יותר.

הקיר של Citywall

כמו כן, הקיר עצמו הוא למעשה אינסופי, וברגע שמגיעים אל התחתית שלו, נטען רצף חדש של מודעות מבלי שהגולש יוצא מהדף הנוכחי.

לסיכום

במהלך עיצוב הפרויקט של CityWall נאלצנו להתמודד עם אתגר לא פשוט של עיצוב אתר בקטגוריה מוכרת, אך כזה שעדיין ייראה חדשני ויוצא דופן לעומת שאר מתחריו בחוץ. באמצעות שילוב אלמנטים חברתיים במבנה גרפי מוכר ובחירה בגווני כחול ולבן המוכרים הן מטוויטר והן מפייסבוק, הצלחנו במשימה. כעת, גולש שנכנס לאתר מבין כי לא מדובר בסתם עוד לוח פשוט, אלא בכזה שמהווה חלק מהמרקם הטבעי של הרשתות החברתיות באינטרנט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים